Lietanie s L-13 Blaník

28.10.2015 22:03

Počasie sa 23. 10. 2015 nachvíľu konečne umúdrilo a tak som sa rozhodol konečne vytiahnuť na ďalšie zalietavacie môj nový model Blaník. Prvý let bol už dávnejšie,ale ukázalo sa, že príliš zapustený podvozok a tenká balza na trupe hodne trpí pri pristátiach a budú nutné nejaké úpravy. Nasledovalo olaminovanie spodku trupu, vyrobenie nového pristávacieho podvozku a ostruhy. Po celkovej kompletizácií a dolepení imatrikulačných značiek a ďalších doplnkov vrátanie nastriekania čumáku som model dovážil, zmenšil výchylky, keďže pri prvom lete sa ukázali ako moc veľké a v piatok model zalietal. S odhodom mi pomohol J. Barčík. Vo vzduchu som vyskúšal reakciu kormidiel, brzdenie a klesanie z výšky a základné chovanie modelu. Testovacie lety ukázali, že sa treba pohrať s ťažiskom, ktoré bolo podľa návodu pôvodne moc vpredu a už je to iná káva:-)

Prekvapilo ma to, že vysunutie vztlakových klapiek do dvoch rôznych polôh nemá na charakter letu skoro žiadny význam. zaťial čo pri plnom vysunutí sa dá výška vytratiť celkom slušne. Takže klapky do termiky musím doladiť alebo ich nebudem vôbec používať. Posunutím ťažiska dozadu sa zlepšili pristávacie podmienky keďže model je pomalší. Pozornejší si isto všimli, že model je ladený do farieb Blaníka Aeroklubu Dubnica OM-1711. 

Po troch letoch zatiaľ bez jedinej závady.

Marek[l][a]

Späť

Kontakt

Raketomodelársky klub Dubnica nad Váhom
Partizánska 151/3
Dubnica nad Váhom
018 41

Správa webu
Ing. Tomáš Jankech
 
Ing. Marek Kováč

Príďte si s nami polietať...

Všetky práva vyhradené © 2015-2020 Raketomodelársky klub Dubnica nad Váhom

Vytvorte si web stránku zdarma!Webnode