F5J Bořetice zhodnotenie

13.08.2015 16:25

Modelári!

Ďalší ročník F5J v Bořeticích je za nami. Pre mňa osobne je to výhoda že som ako hlavný organizátor v augustovej šnúre súťaži prvý a preto stres z toho ako to dopadne mám asi najkratší. Hodnotenie súťaže nechám na iných, mne ako vedúcemu organizátorovi to neprináleží.

Tento článok chcem venovať ľudom, ktorý na prípravu a organizáciu súťaže obetovali nezištne svoj čas a úsilie. Budem sa snažiť to urobiť tak ako filmári, ktorý uvádzajú meno každého člena realizačného tímu. Ak na niekoho menovite zabudnem pomôžte my prosím vy ostatný ho doplniť.

Všeobecne bola vidieť skúsenosť celej partie  tvorenej zdravím tvrdým jadrom RMK Dubnica a náčelníkom MK Hustopeče, kde v podstate každý vedel čo ma robiť. Mal som pocit že títo  ľudia sú schopný prekonať akúkoľvek prekážku pri organizácii súťažného podniku a nič ich nedokáže zastaviť. Toto je veľká istota pre budúcnosť a verím že bude príležitosť dokázať svoje schopnosti ešte pri väčších akciách.

Mojim najbližším parťákom pri organizovaní JMP je náčelník MK Hustopeče Franto Babáček a úprimne hovorím pre mňa je  nepostrádateľný. Ja osobne dokážem zorganizovať veľa ale priznávam, že čo nedokážem je administratíva (ak chcete papierovanie) okolo celej prípravy a priebehu súťaže. Je to úmorná ale bezpodmienečne nutná práca (banka, sponzori, dodávatelia, daňové povinnosti a pod.) ktorú ja neviem ani nechcem robiť.

Ďalším nenahraditeľným je Karol Ťupek, ktorý ako technický riaditeľ ma na starosti všetku materiálnu prípravu súťaže a nie je toho málo čo treba nachystať na správnom mieste a v správnom čase. S týmto mu aktívne pomáha aj so svojou dodávkou Boris Masár.

Tu treba zmieniť materiálnu pomoc, ktorú nám poskytuje Ferko Bachratý z Trnavy. Každý rok nám ušetri veľa času a peňazí.

Ďalší dôležitý hráč je Tomáš Jankech u ktorého v noťase musia byť len tie správne dáta, nič viac. Peter Kováč mu v tom pomáha a ešte dokážu pripraviť aj on-line reportáž zo súťaže.

Tiež treba poďakovať Alešovy Krátkemu za jeho program ktorý je už štandardom súťaži F5J.

Ďalej chcem poďakovať svojim synom Jurkovi a Matuškovi a našej Kikuške ktorý zabezpečili na súťaž časomeračky a časomeračov. Je to rok od roku ťažšie a patrí im za to vďaka.

Je to obdivuhodné ako dokážu motivovať ľudí, ktorých sme pred tým nikdy nevideli, že pracujú pre nás v náročných klimatických podmienkach. Tie boli naozaj sprevádzané teplotami blízkymi 40°C, ale ja ďakujem Bohu aj za to. Veď dážď a búrky by boli určite horšie.

Časomerači Adam Tesárek, Michal Anderlík, Lucie Pokorná, Marketa Bartoňková, Lukáš Gorčák, Honza Hrozen, Laura Ulmanová, Veronika Beňová, Michal Urban, Sima Bicanová, Michaela Heráková, Sára Šiblová, Tereza Slámová, Natálie Stávková, Lucie Kohoutová, Kristinka Bohušová pod vedením ich šéfa Maťa Ivaniča odviedli perfektnú zodpovednú prácu.

Pri ich príprave a zaškolení nezištne pomohli štátny tréneri F5J ČR a SR J.Bačiak a T. Hrubý.

Počas celej súťaže jeden z najskúsenejších  členov RMK Karol Fischer pomáhal kde bolo treba, tam kde to najviac horelo.

Niektorý účastníci sa sťažujú na terén v okolí letiska. Odvolávajú sa na pravidlá, ktoré odporúčajú rovinatý terén aby sa vylúčil vplyv svahového lietania. Tvorcov pravidiel k tomuto bodu asi viedlo to, aby sa pretekári nevyvozili na svahu bez veľkého úsilia počas celého pracovného času. Piloti lietajúci v Bořeticiach určite potvrdia, že to také jednoduché nie je a myslím že naopak, toto prostredie vyžaduje veľkú odvahu, taktickú vyspelosť a perfektnú techniku pilotáže. Nakoľko ja  nie som pilot, môžem povedať za divákov, že pozorovať modely medzi měrunkami je divácky vysoko atraktívne.

Niektoré stromy boli dokonca premenované z latinského Prunus armeniaca na Meruňkovnik Pike-Storkovitý.

Zo strany obce Bořetice a recesistickej republiky Kraví Hora máme veľkú  podporu, ktorú si nesmierne vážim. Páni Petrásek + Petrásek (STAROSTA A PREZIDENT) nám pomáhajú ako organizačne tak aj materiálne.

Tiež predseda miestneho leteckého klubu pán Hulata nám výrazne materiálne pomohol za čo mu patrí vďaka.

Súťaž by nemohla prebiehať bez kvalitnej audio vizuálnej techniky. Ozvučenie už tradične zabezpečoval V. Matocha so svoju priateľkou a tento rok to šliapalo na jednotku .

Elektronickú časomieru vyladil J. Šilar, ktorému tiež musím poďakovať za výrobu originálnych medailí.

Pre mňa osobne bola vítaná pomoc od Vlastíka Vostřela, keď sa ponúkol že dopraví časomeračky a Tomáša do Brna po ceste  domov. Ušetril mi dve hodiny nedele. Dík Vlastík.

Pár vecí čo by sa mali zlepšiť

Myslím, že máme stále málo juniorov v našich radoch aj keď už sa ukazujú nové tváre.

Dosť ma zamrzel odchod niektorých súťažiacich potom, keď pokazili prvé kolá a vedeli, že nebudú pretekať o popredné pozície.  

Stravu sme zabezpečovali cez profesionálnu firmu. Večerný raut nevyšiel podľa mojich predstáv. Uznali svoju chybu a prisľúbili v budúcnosti služby na vyššej úrovni.

 [l] Juraj Dudáš

Späť

Kontakt

Raketomodelársky klub Dubnica nad Váhom
Partizánska 151/3
Dubnica nad Váhom
018 41

Správa webu
Ing. Tomáš Jankech
 
Ing. Marek Kováč

Príďte si s nami polietať...

Všetky práva vyhradené © 2015-2020 Raketomodelársky klub Dubnica nad Váhom

Tvorba web stránok zdarmaWebnode