Sezóna 2015 - dianie na letisku

01.08.2015 11:04

Zálet L-13 Blaník

22.júla 2015 sa mi podarilo pripraviť zálet modelu L-13 Blaník od firmy Blackhorse s rozpatím 2700mm. Počasie prialo, bezvetrie aj keď stále docela veľké teplo. Pre zálet som sa rozhodol v neskorých večerných hodinách, mal som strach o pohonny elektromotor, ktorý neni nijak chladený, ale vyzerá že pri normálnych teplotách to nebude také zlé. Na letisku som ešte osadil prijímačové batérie, vyskúšal ťažisko, provizórne prilepil prekryt kabíny a šiel som na to. Odhod z ruky bol na Adamovi, ten s podaril a už to bolo len na mne. Darmo som sa čudoval prečo boli v návode také malé výchylky výškovky, prvý moment ma prekvapil aké je to ostré. Musel som so rýchlo zvyknúť a vyskúšal som základné letové vlastnosti modelu a potom som realizoval pristátie. To sa podarilo tretí pokus, bez nastavenie klapiek to nepôjde. Ukázali sa slabosti balzového trupu a spodok to po odskoku na drnu trávy nevydržal a budem to musieť olaminovať. Spevniť sa musela aj časť trupu kde sa uchopí pri odhodení z ruky.

O deň nato...

Na druhý deň realizoval opakovaný zálet svojho celokompozitového ASW s rozpätím 3m aj Adam, konečne to vyzeralo tak ako sme si predstavovali. Model lieta veľmi pekne a ukázalo sa že ani jeho pádová rýchlosť nieje nejak závratná. Na rýchlosti to však aj krásne sviští. Pridávam pár fotiek s môjho mobilu, keď budú ďalšie doplním:

Lietanie s ASW 27- 4m 

Lietanie s veľkým ASW 27 rozbehol aj Ľ. Tomík s Adamom. Model má rozpätie 4,2 m a letovú váhu cca 5,5kg. Ľuboš má úspešne za sebou už niekoľko "sólo" letov. Výrobcom modelu je RKM Topmodel. Trup je laminátový a krídla sú "sendvičové", čiže polystyrén potiahnutý dýhou a navrch je ešte nažehlený oracover.

Nočné lietanie 

Hviezdne obsadenie nočných letov v podaní B. Masára, mňa, Peťa a Adama nezáhaľalo ani toto leto a pustili sme sa do večernej grilovačky a po zotmení následne do nočných letov s osvetleným modelom Piper Cub, ktorý vlastní Boro. Po dolietaní sme ešte počkali na krásny východ mesiaca a pomaly sme sa pobrali domov. Mali by sme takéto večery opakovať častejšie. Pridávam nejaké zábery:
 
Marek
[l][a]

Späť

Kontakt

Raketomodelársky klub Dubnica nad Váhom
Partizánska 151/3
Dubnica nad Váhom
018 41

Správa webu
Ing. Tomáš Jankech
 
Ing. Marek Kováč

Príďte si s nami polietať...

Všetky práva vyhradené © 2015-2020 Raketomodelársky klub Dubnica nad Váhom

Vytvorte si web zdarma!Webnode