Správa zo Svetového pohára raketových modelov v Krupke 2014

07.06.2014 09:17

Krupka ČR, 17-18.5. 2014

 

Tradičný SP sa konal znovu za výbornej účasti 50 súťažiacich z 8 krajín Európy. V tomto roku som bol zase jediným zástupcom klubu. K účasti ma viedli dva dôvody, jednak súťaženie v kvalitnej konkurencii, a nutnosť prevziať dopredu dohodnutú zásielku motorov pre klub zo Srbska.

V sobotu ráno nás privítalo veterné počasie, ale našťastie bez dažďa. Ranná kategória S4 – malý raketoplán mala veľmi dobrú úroveň. Svedčia o tom aj traja účastníci v rozlietavaní s plným počtom max. Zaujímavá bola aj zmena smeru vetra. V prvom kole letel model na východ, v druhom na západ, ten pristál na streche rozsiahlej haly , našťastie sa dalo zo strážnou službou dohodnúť takže som oň neprišiel. Tretie kolo už fúkalo na sever do najbližšieho lesa takže model uletel. Vo večernom rozlietavaní v dosť silnom vetre bez šance na návrat modelu som nestačil na súťažiaceho z Ruska takže bolo to druhé miesto.

Kategóriu vírnikov som nelietal takže čakal som až na kategóriu streamer. Táto kategória má tradične najvyššiu účasť okolo 50 súťažiacich. Silný vietor smerom na priehradu Kateřina nás dosť popreháňal, takže ani úlety modelov v tejto kategórii neboli ničím výnimočným. Nakoniec po slušných výkonoch v jednotlivých kolách to bolo opäť druhé miesto. Znova za súťažiacim z Ruska, aj keď tento v súčasnosti lieta s českou českou licenciou.

V nedeľu ráno nás privítalo síce bezvetrie počasie, ale bol hustý vytrvalý dážď. Kategória S8E/P sa musela posunúť o tri hodiny. Toto zdržanie som si nemohol dovoliť absolvovať, večer som nastupoval do nočnej smeny, takže som sa zbalil a odišiel bez lietania. Celkove však hodnotím moju účasť na tejto súťaži ako úspešnú. Myslím že sa stále môžeme vyrovnať aj tým najlepším v Európe.

V Trenčianskej Teplej 4.6. 2014

 

Spracoval: Michal Žitňan

 

Fotogaléria a výsledkové listiny zo stránky poriadateľa RMK Krupka

www.rmkkrupka.cz/vysledky...

www.rmkkrupka.cz/photogallery...

[r]

Späť

Kontakt

Raketomodelársky klub Dubnica nad Váhom
Partizánska 151/3
Dubnica nad Váhom
018 41

Správa webu
Ing. Tomáš Jankech
 
Ing. Marek Kováč

Príďte si s nami polietať...

Všetky práva vyhradené © 2015-2020 Raketomodelársky klub Dubnica nad Váhom

Vytvorte si web stránku zdarma!Webnode