Správa z M – Slovenska a Svetového pohára v Kamenici nad Cirochou

13.06.2014 22:43

V dňoch  6-8. júna vycestovala pomerne početná skupina modelárov z nášho klubu na majstrovstvá Slovenska v raketovom modelárstve. Súťaž bola zároveň aj jednou  zo súťaží zaradených do Svetového pohára 2014.  Seniorov zastupovali :  Peter Matuška, Marián Greš, Jozef Barčík a Michal Žitňan.  Juniori hájili naše farby v zložení:  Boris Cesnek,  Martin Košút a Michal Žitňan ml. Ako skúsený pomocník pre prvý súťažný deň prišiel aj Štefan Buraj.

Prvý súťažný deň, piatok,  nás privítal nádherným slnečným počasím s miernym  vetrom a takto to zostalo po celé tri dni.  Začali sme  kategóriou S3A – padák.   Výborne sa ukázal Boris ktorý s prehľadom  zvíťazil  tromi maxami.  Tento výkon by mu stačil aj na víťazstvo medzi seniormi. Výbornú výkonnosť potvrdil Martin tretím miestom.  Michal ml. bol štvrtý a všetci traja budú tvoriť aj reprezentačné družstvo na M-sveta.  V senioroch  som obsadil ja tretie miesto po tom čo mi v termike uleteli oba modeli v prvých dvoch kolách. Popoludní sa lietali výškové kategórie S1A, S1B,  a S5C.  Potešiteľným bol fakt že sme opäť po rokoch mohli v týchto kategóriách vyhlásiť titul M-Slovenska. Predtým to nebolo možné pre nedostatočný  počet súťažiacich.  Skutočnosť,  že nám to v dvojstupňových štartoch ide, potvrdili výsledky.  V kategórii S1 u juniorov zvíťazil Michal ml. a Boris bol druhý. V senioroch  bol Marián druhý a ja tretí. U makiet  naši chalani použili nový výkonnejší spôsob štartu prvých stupňov. Výsledky sa  dostavili. Marián zvíťazil a Jozef bol tretí. Výdatnou bola v týchto kategóriách pomoc skúseného Štefana ako pri príprave dvojstupňových štartov tak v sledovaní a donáške druhých stupňov.  Potom už nasledoval presun na ubytovanie v bývalom pionierskom  tábore  - nostalgická spomienka pre nás starších na zašlé časy  -  v príjemnom  lesnom prostredí, kde sme sa mohli aspoň trocha schladiť po celodennom „vypekaní“ na slnku.

V sobotu ráno nás čakal najnáročnejší deň na kondíciu. Tri voľné kategórie seniorov a tri juniorov  na pečúcom slnku dali zabrať každému aj keď nesúťažil.  Ešte že sme mali dva nové klubové prístrešky, z ktorých jeden sme ešte prekryli jednou plachtou, pretože ostré slnko prenikalo aj cez ne. Juniori opäť ukázali, že sa vedia presadiť a v tento súťažný deň zatienili aj nás starších.  Kategóriu raketoplánov sme začali dosť nešťastne.  Marián nulou a ja s Michalom mladším haváriou motora.  Následnú opravu sme stihli len tak tak.  Michal ml. zaletel aj ďalšie dve kolá dobrý výkon a bolo z toho druhé miesto.  Pochváliť ho musím hlavne za donášku v treťom kole , v korom  sa nám na štartovisku model stratil z dohľadu v silnej termike smerom do oblohy.  Po pol hodine sa vrátil a model mal spolu aj s modelom víťazky kategórie,  ktorý hneď nezištne vrátil.  Ja s Mariánom sme pokazili v ďalšom priebehu čo sa dalo, takže nie je  o čom moc písať.  Kategóriu streamer naši mladí ovládli,  Boris využil svoje viacročné skúsenosti a s prehľadom zvíťazil  s veľkým náskokom, opäť by  veľkým rozdielom  porazil aj víťaza  seniorskej kategórie.  Michal ml. obsadil tretie miesto.  To že seniori v sobotu nemali svoj deň bolo vidieť aj v tejto kategórii. Ja som skončil štvrtý o sekundu za súťažiacim na treťom  a ostatní sa umiestnili  ešte horšie. Poslednou bola kategória vírnikov.  Tu sme síce dosiahli  zhodne u juniorov aj seniorov  tretie miesto,  ale dosiahnuté výkony nie sú nijak oslňujúce.  Táto kategória, až na pár výnimiek ,  nedosahuje na Slovensku veľmi vysokú úroveň.  Po presune do „tábora“  nás čakali ďalšie povinnosti. Ja som musel zvolať radu RM a ostatní pripraviť makety na ďalší deň.  Pri trojstupňových maketách ako Saturn 1B a Ariana 1 to nie je úloha jednoduchá. Okrem toho každý z nás mal nejakú maketu a pripraviť bolo treba aj tu moju keďže som mal iné povinnosti. Všetko sme stihli, aj vyhlásenie výsledkov a následnú grilovačku v priateľskom prostredí.

Nedeľa začala kategóriou S8E/P,súčasne s juniorskou S8D.  V tej juniorskej je to o našom a Prievidzskom klube.  Chalani sa nenechali zahanbiť, Martin zvíťazil a Boris bol tretí. Seniorska  bola zároveň aj svetovým pohárom .  Do finále sme postúpili všetci traja, najlepšie na tom bol Peter potom Jozef a ja.  Vo finále sa asi Peter rozhodol dopriať úspech nám starším.  Pri pristáti zasiahol nohu svojho pomocníka, takže to bola nula za pristátie. Aj tak mu to stačilo na celkové tretie miesto na M- Slovenska.  Jozef bol druhý a ja som zvíťazil. Vo svetovom pohári nás všetkých predstihol jeden Poliak, ale  aj  tak to bol slušný výsledok.  V maketách  boli výsledky seniorov  poznamenané nulami. Peter predviedol nádherný trojstupňový štart jeho Saturna 1B, bohužiaľ sa na prvom stupni neotvoril padák tak to bola nula. Marián nenechal nikoho na pochybách že je na Slovensku momentálne maketárska jednotka. Jeho Ariana predviedla perfektný trojstupňoví štart zo všetkými fungujúcimi efektmi a padákmi.  Jasné víťazstvo.  Nedarilo sa ani Jozefovi, taktiež nula a ja som vôbec neletel.  V junioroch s jednoduchšími maketami zvíťazil Boris a Martin bol druhý.

Na záver môžem skonštatovať že náš klub patrí určite k slovenskej špičke.  Či je tomu tak aj v medzinárodnom  meradle,  máme možnosť ukázať na blížiacich sa M-sveta.  Z nášho klubu boli štátnym trénerom  nominovaní  obaja Michalovia, Marián, Boris a Martin.  Hlavne Boris ktorý troma titulmi M-Slovenska  a ďalšími  medailovými umiestneniami dokázal, že ja vo svojom poslednom juniorskom roku na Slovensku jednotka. Čaká ho náročné leto,  reprezentuje v šiestich kategóriách z ôsmich, ktoré sa na majstrovstvách sveta lietajú.  Inak naši juniori majú zastúpenie v každej kategórii a tri obsadili komplet.  Nezostáva mi nič iné len popriať všetkým veľa trpezlivosti v príprave a úspešnú reprezentáciu na MS.

Tu je link na fotky od Maťka Košúta:
https://plus.google.com/photos/...

Spracoval M. Žitňan                                        Trenčianska Teplá 11. 06. 2014

[r]

Späť

Kontakt

Raketomodelársky klub Dubnica nad Váhom
Partizánska 151/3
Dubnica nad Váhom
018 41

Správa webu
Ing. Tomáš Jankech
 
Ing. Marek Kováč

Príďte si s nami polietať...

Všetky práva vyhradené © 2015-2020 Raketomodelársky klub Dubnica nad Váhom

Tvorba web stránok zdarmaWebnode