RC XXL

09.07.2017 12:45

Prednedávnom som navštívil súťaž makiet vetroňov RC XXL na Myjave. Veľmi sa mi táto kategória páči a dlhšiu dobu som zvažoval zapojenie sa do súťaže. Vetrone sa vlekajú do výšky 300m a lietajú sa dve disciplíny, termika a prelety. Podmienkou je mať model makety či polomakety vetroňa rozpätia minimálne 4m a hmotnosti 4kg kde jedna z týchto podmienok musí byť splnená. Ako to už býva v dnešnej dobe, kompozitové modely vytláčajú tradičné konštrukcie čomu sa však nemožno čudovať pri veľkosti týchto modelov. A tak som ako špión pozeral aké modely či technika sa používa. Keďže sa lietajú dve disciplíny, model treba voliť optimálne aby bol schopný lietať termiku ale zároveň bol schopný rýchleho letu pri preletoch kde sa počítajú preletené okruhy z danej výšky. Čo sa modelov týka, lieta veľká škála makiet ako ASW20-28, ASG29, Standard LIBELLE, VENTUS, DISCUS... Hmotnosť od 5kg ASW s penovým jadrom krídla až po 11 či 14kg kompozity. Každý takýto model má svoje špecifiká. Krásne je to, že modely tejto veľkosti pekne vyzerajú a majú majestátny letový prejav.

Po príchode domov som premýšľal ako upravím svoje 4m ASW aby som sa zapojil do súťaže a popravde som zatúžil i po kompozitovej makete. Začal som blúdiť po internete a moje prvotné nadšenie opadlo keď som zbadal cenu týchto modelov. Buď sú drahé, alebo príliš drahé. A tak som sa rozhodol zatiaľ upraviť svoje ASW a do budúcna určite pribudne i nejaký kompozit.

Luboš Tomík

[l]

Späť

Kontakt

Raketomodelársky klub Dubnica nad Váhom
Partizánska 151/3
Dubnica nad Váhom
018 41

Správa webu
Ing. Tomáš Jankech
 
Ing. Marek Kováč

Príďte si s nami polietať...

Všetky práva vyhradené © 2015-2020 Raketomodelársky klub Dubnica nad Váhom

Tvorba web stránok zdarmaWebnode